010 303 67 40

Online marketing strategie

Online marketing strategie

Online marketing strategie

Zou je een bedrijf starten zonder businessplan? Zou je een advertentie in een willekeurige krant plaatsen om te kijken of er iemand belt? Zou je voor een fors bedrag adverteren op een billboard langs een rustige weg? Waarschijnlijk niet. Want je wilt zeker weten dat je marketing­budget goed is besteed en het gewenste resultaat oplevert. Daarom is een online marketing-strategie belangrijk. Hierin stel je doelen en breng je focus aan.

online marketing strategieBedrijfsdoelen omzetten naar online targets

Bij het opzetten van een online marketing-strategie kijk ik allereerst naar de huidige bedrijfsdoelstellingen. Waar staat je bedrijf nu en wat wil je bereiken? Vervolgens definiëren we de online doelstellingen die helpen om de bedrijfsdoelstellingen te halen. Wil je online meer naamsbekendheid genereren? Of meer producten verkopen? Bij elke doelstelling zoeken ik de juiste Key Performance Indicator (KPI).

Zet je klant centraal

Ken jij je klant? Weet je welke stappen hij online zet voordat hij besluit je product te kopen? Mensen maken gebruik van allerlei verschillende manieren om hun doel te bereiken. Als je in kaart hebt welke kanalen mensen in jouw situatie gebruiken, dan kun je je klanten echt goed helpen. Zo staan de klant en zijn behoeften centraal in de online marketing-strategie.

Online strategie gaat verder dan je websiteOnline strategie gaat verder dan je website

Je website staat centraal in je marketing-strategie. Maar alleen een goede website is niet voldoende. Je website moet ook vindbaar zijn. Samen met de klant bepaal ik welke online-marketingkanalen we gaan inzetten om het gewenste verkeer naar de website te genereren. Ik stel de ideale middelenmix samen. Zodat de verschillende online marketing kanalen elkaar versterken en we de vastgestelde KPI’s behalen.

Volgens online marketing methode PRACE

Bij het ontwikkelen van je marketing-strategie maak ik gebruik van PRACE©.
Dit is een methodiek in vijf stappen: Plan, Reach, Act, Convert, Engage. Lees meer over PRACE  >