010 303 67 40

SEO-advies voor MKB en ZZP

Zoekmachine optimalisatie advies nodig?: In een halve dag helder hoe je website bovenaan in Google kan komen

Je hebt een website en wilt goed gevonden worden in Google. Maar nu krijg je weinig bezoekers en klanten via je website. Terwijl je ziet dat je concurrenten wel goed vindbaar zijn.

Tijd voor actie. Op internet lees je van alles. Je moet gaan bloggen, je focussen op content marketing, linkbuilding  en je website structuur moet op orde zijn voor voor bezoekers en Google. Maar hoe doe je dat?

Al die adviezen. Je ziet door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Hoe moet je nu precies beginnen?

Het gaat veel tijd kosten om dit uit te vinden. En dat naast alle andere zaken binnen je bedrijf die ook aandacht van je vragen. Want je bedrijf draait natuurlijk gewoon door.

Uitbesteden dan maar?

je kunt zoekmachine optimalisatie natuurlijk uitbesteden. Maar misschien is dit op dit moment een grote aanslag op je marketing budget, en kan je het geld (nog) niet missen?

Dan heb ik een andere mogelijkheid die nu beter bij je past.

Een SEO analyse van je website

Besteed jij je zoekmachine optimalisatie uit dan krijg je een persoonlijke seo-specialist tot je beschikking. Die op basis van je doelgroep en vooraf gestelde doelen aan de slag gaat en zorgt dat je website hoog in Google komt, meer bezoekers trekt en meer aanvragen en bestellingen oplevert.

Hoe werkt dat dan zo’n SEO analyse?

Ik voer een handmatige analyse uit op je website waarin ik in kaart breng welke punten verbetert kunnen worden, wat de quick wins zijn om je website beter vindbaar te maken in Google. Zodat er meer relevant verkeer naar je website komt, en je website meer aanvragen of verkopen oplevert.

De volgende punten komen aan bod:

  • Een technische check van je website. Zijn er problemen zodat Google niet alle pagina’s kan indexeren?
  • De laadtijd van je website. Is deze snel genoeg?
  • Wordt je website goed weergegeven op tablets en smartphones.
  • De menustructuur van je website. Is deze logisch voor bezoekers en Google?
  • Analyse van de content op je website. Bevat de website voldoende relevante en unieke content? Is er duplicate content?
  • Een on-page analyse. Zijn er on-page optimalisatie issues, bijvoorbeeld pagina titels, meta beschrijvingen en interne links.
  • Een check op usability obstakels op je website. Waardoor bezoekers geen bestelling doen, niet inschrijven voor een training of aanmelden voor je nieuwsbrief.
  • Een concurrentie analyse. Hoe presteren je online concurrenten en waar liggen je mogelijkheden om ze te verslaan?

Wat levert het me precies op?

  • Concrete handvatten: Een flink aantal praktische seo optimalisatie tips die je direct kunt doorvoeren op je website.
  • Overzicht: Jij weet welke stappen je moet zetten voor meer bezoekers naar je website.
  • Geen excuus om niet in actie te komen: Elke dag dat je wacht loop je extra verkeer en potentiële klanten mis via je website.
  • Een voorsprong. Op je concurrenten die het allemaal zelf willen uitzoeken.

[call to action: Overtuigd? En klaar om in actie te komen? Plan nu een SEO-advies sessie in! ]

Wat zeggen klanten?

“Mark is met Upward Online de ideale partner voor rvs-achterwand.nl. Samen met mijn webbouwer Exedo heeft Mark de nieuwe website van rvs-achterwand echt naar een hoger niveau getild! We worden nu beter gevonden, omdat we duidelijk op de eerste pagina in de Google zoekresultaten staan. Ook de verkopen van standaard- en maatwerk achterwanden zijn flink toegenomen. Wat wil je als webshop nog meer!”

Ewout Kegel | rvs-schterwand.nl

Hoe ga je te werk?

Mijn werkwijze? Iedere klant is uniek. Elk project is anders. Daarom hanteer ik geen starre projectaanpak. Maar kijk ik per project wat nodig is om jouw doelen te behalen.

En dat proces ziet er in de praktijk vaak zo uit:

  1. Intake: We beginnen met een intake. We bespreken je je wensen en online doelen. Kijken naar je website. Wat zijn de doelen? Een product verkopen? Leads genereren? Informatie verstrekken? Op basis hiervan stellen we samen SEO jaardoelen op.
  2. SEO Analyse website: Ik analyseer je website op zoek naar ‘quick wins’, op welke zoekwoorden je al scoort en je online concurrenten.
  3. SEO Adviesrapport / adviesplan: Op basis van de analyse maak ik een adviesrapport en een plan van aanpak. Benieuwd hoe een adviesrapport eruit ziet? Bekijk een voorbeeld.
  4. Uitvoering: Ik ga aan de slag om de opgestelde kwartaaldoelen te halen. Natuurlijk houd ik je tussentijds volledig op de hoogte.
  5. Bijsturen: Aan het eind van elk kwartaal hebben we een bijstuursessie. Zitten we nog op koers? Moeten we ergens bijsturen voor het volgende kwartaal?

Wat kost het?

De online marketing sessie kost €795,-