010 303 67 40
Upward Online Blog Header Groen
Mark Spermon

Wat zorgt ervoor dat jij klikt?

Geplaatst op |

Kun jij alle slimmigheden die ervoor zorgen dat je je online winkelwagen zo vol mogelijk stopt weerstaan?

VPRO zond zondag 25 september de Tegenlicht documentaire “What makes you click” uit die hier over gaat. Terugkijken kan hier. De aflevering is het kijken waard!

Wat ik jammer vind is dat de aflevering een eenzijdig beeld van marketing laat zien. Tegenlicht heeft het over het gebruiken, manipuleren en misbruiken van onze gebruikerservaring. De term “marketing” heeft voor veel mensen vaak al een negatieve lading, zo wordt dat weer eens bevestigd. Ik geloof echt dat marketing anders kan en je zo ook succes kunt hebben.

“Marketing = getting someone who has a need to know, like and trust you”

Ik heb er hier al eerder over geschreven. Marketing gaat voor mij niet over snel geld verdienen. Marketing gaat erom dat klanten loyale klanten worden die steeds bij je terugkomen als ze je kennen, aardig vinden en vertrouwen. En weet je wat ik daar zo mooi aan vind? Zo is marketing niet misleidend en sleazy, zo is marketing eerlijk. En daar sta ik voor: eerlijke online marketing!